top of page
Search
  • Arnau Pérez de Tudela

TENS UN PROCÉS DE COMUNICACIÓ I VENTA?

Sabies que actualment cada dia rebem al voltant de 6.000 imapctes publicitaris, i que amb les xarxes socials no para de créixer?


I que quan tenim una necessitat de compra, recorrem a les opcions que recordem en aquell moment, que no solen ser més de tres o quatre?


Per què haurien de pensar en nosaltres?


I perquè ens haurien d’escollir amb la gran quantitat d’oferta i competència que hi ha?


Hi ha una sèrie de passos de la venta i la comunicació que hauries de tenir en compte:


1. Han de saber que existeixes

2. Han de saber què ofereixes

3. Ho has de comunicar amb un llenguatge que connecti amb la seva necessitat

4. Has de fer arribar el missatge varies vegades

5. Has de ser la millor opció que ell conegui

6. Li has de donar motius i facilitats per comprar-te

7. Has de tenir coneixement del producte-servei

8. I li has de servir o vendre bé

9. I t’ha de poder recomanar o parlar bé de tu


La venta ha canviat molt

i la manera de comunicar i conncetar amb els clients també. I més que canviarà! Abans, a molts llocs es despatxava, ara ja no val, cal vendre i sobretot anar a buscar el client.


El primer pas i més important és conèixer molt bé el potencial client o client actual. I no val pensar que venem a tothom, s’ha d’escollir. Quan hi ha tanta competència i tants impactes, només ens aturem quan en veiem o n’escoltem un que va directe al que necessitem. Hem de saber la raó per la que compra el nostre client, i normalment no és la més aparent, i m’atreviria a dir que la majoria de vegades el client no sap perquè compra.


El primer pas és conèixer amb profunditat el teu potencial client

És molt important canvair l’enfoc del que tú ofereixes al que el client necessita.

Per tant, per formular bé el producte o servei i la proposta, escriure i definir bé el missatge, hem de saber de quin mal coixeja o quina necessitat real té el nostre client.

És molt important canvair l’enfoc del que tú ofereixes al que el client necessita.

I escriure per vendre no és fàcil, té una tècnica al darrera i unes pautes a seguir; si a més hi sumes art i inspiració multipliques la resposta.





I un cop sapiguem què li hem de dir, hem d’escollir bé el/s canals i mitjans. El que necessites és tenir dissenyat un procés de comunicació i venta per fer arribar o entregar el missatge correcte a la persona correcta, per portar-la al millor lloc perquè et conegui, li generis la confiança necessaria i et compri.


Ah! I t’han dit mai que, generalment, perquè algú et compri ha d’haver rebut al voltant de 7 impactes positius sobre tu o la teva marca?


Jo no faig màgia, faig marketing i comunicació, i tinc el coneixement i l’experiència de gairebé 20 anys al món de la comunicació i les ventes, i amb una actualització dels processos de venta actuals, per donar-te les bases de què fer per no equivocar-te.


Qualsevol acció de comunicació que facis és una inversió en temps i diners que ha de servir a una estratègia, ja sigui un flyer, una web, a xarxes socials, un vídeo, una app, un anunci, una bossa, una samarreta, un event, etc... Sinó no és una inversió, és un gasto. Quin sentit té fer una web i que la gent no hi arribi, o que quan entri surti perquè no és el que esperava, o que quan arribi no quedi clar què ofereixes, o que per arribar on vol hagi de fer molts clics?


Saber què ha de contenir una web o una landing per ser efectiva, o com fer un guió per un vídeo, o com enfocar i fer anuncis a xarxes socials, o com crear un contingut ganxo per fer base de dades pròpia i no dependre sempre de fer publicitat pagada als grans monstres de Google o facebook, o com preguntar als clients per tenir informació de qualitat que ens permeti prendre decisions.


6 views0 comments
bottom of page